wht we do we share

bak kata shazwan "sekarang mana ada kat blog cerita pasal i dah mm yelah kann" bak kata orang pulak "asyik cite pasal bf je pasal lain takde ke?" okay guys, nak kotakan your all favor punya pasal, entry harini pasal shazwan tapi korang boleh amek pengajaran dari sini. 





"kenapa you suka lelaki yang banyak duit ah?"

 banyak kebetulan di situ. aku tak pernah fikir pun nak lelaki yang kaya OMG definitely NO! orang yang betul betul kenal aku dia tahu aku bukan orang yang macamtu. 

"i rasa you orang pertama yang cakap dekat i macamtu"

"i cakap sebab nak bagi you sedar"

NO! i bukan pisau cukur! kalau aku pisau cukur dah lama aku ambil kesempatan dekat orang yang kaya kaya. orang yang belanja aku pun dah rasa serba salah apatah lagi nak minta memacam? kan? kalau kawan kawan aku tahu aku tengah pokai time tu aku tak mintak pun duit dekat dorang. aku mintak bila bila aku perlu je. aku akan habiskan duit aku then dah betul betul tinggal rama rama je dalam purse tu baru aku mintak. kalau dengan family lain ahh. 


"money is not everything but money is tool of something"


last phase about money yang dia bagi kat aku. kuajaq betuii gemok ni nganjing lebih menyighap okay. then dia mula cerita about his father tht the person who is a professional in business. mula la tu cerita dia blablablabla and blaa. so nak cakap you punya abah kaya gila nak mati ah? ok shadap! taknak tahu pun semua tu. aku rasa shazwan boleh jadi baik kalau dia stay dengan bapak dia sebab setiap hari bapak dia cerita pasal future, life, academic & so on. kalau dia duduk kl tu tah apa jadi makin teruk aku rasa. nak buat macam mana enn dia balik rumah bapak dia seminggu ni jee rabu ni dia balik kl balik dgn abang dia. dia suka bagi aku dengar abah dia cerita time kitorang tengah otp. OMG suara abah dia so HOT! cara bercerita lagi memang kita boleh tahu his father ni sangat berilmu orangnya. bak kata omputeh knowledge haa gitu la malangnyaa selalu tak dengar sangat apa yang abah dia cerita, samar samar je hmmm. aku rasa ah en aku lah anak paling bertuah kalau dapat abah yang macamtu anywayyy im still proud of my abah! forever abah yey!






"mesti seronok kan jdi macam you? semua orang cari you. you tak cari orang pun dorang datang dekat you"


sejak wan dgr ayat tu dia tahu aku tak ok and aku menafikan tapi dia tetap tahu jugak -.- kecoh ah tak boleh nak bersecret langsung.


"i tahu kalau you cakap macam ni mesti ada pape jadi dekat you ni. i tahu sangat dah dengan you ni. baik you cerita dengan i"


haa see? ee geram ah! nak tanak kene jugak bagitahu! act im jelous tengok dia sebab kawan kawan dia semua pentingkan dia tapi aku? kalau aku tak datang dekat orang, i am nothing. 


"you jangan biasakan diri you cari orang you lek je nanti dorang datang dekat you"


peh sampai bila siaa macam menanti bulan jatuh ke riba je doh. mungkin sebab dulu aku tinggalkan orang yang sayang aku untuk orang yang aku sayang kot. i mean kawan lah bukan cinta monyet eh. dulu aku bodoh! sombong! berlagak! ramai nak kawan dengan aku tapi aku kejar kawan kawan yang aku sayang! haa kan sekarang di kejar tak dapat yang di kendung berciciran peh lifeless siaaa. i asked wan, apa yang ada dekat i ni? apa pentingnya i? apa yang i bagi dekat you? there's nothing. ruginya you kenal i hmm


"i tak rugi kenal you tapi i rugi kalau tinggalkan you"


dia cakap aku ada hidung mulut mata and so on. cibai betul wan nak je aku bunuh dia time tu then dia cakap aku ni bagi kepercayaan, yang paling penting aku ni cuba nak bentuk dia balik. macam macam ah tapi aku tak ingat. dia kata aku memang penting untuk dia. 







i told him tht my sister marah sebab BI B and BM C then dia pun marah sekali. dia tanya aku pasal peribahasa, aku ni dah la bodoh peribahasa jangan ah tanya. mula mula aku tak confident dengan mamat yang jejet pandai bm ni


"i kan tulis lirik tipu ah kalau i cakap i tak pandai bahasa melayu. orang yang tulis lirik ni kene dalami setiap maksud maksud (blablabla tak dengar)"


lupa pulak dia ni writer & rapper -.- buat malu aku jee kann dah kene bebel tapi aku tengok bm dia tak A pun -.- yelah yelah at least dia pandai bm. dia tak faham kenapa mesti wujud belajar bahasa inggeris, sejarah & matematik. kenapa dia pertikaikan semua subjek yang aku sukaa?!! haa gaduh gaduh tapi tak gaduh pun :/ pasal pelajar pula haihh next year wa spm beb kene serious tak boleh kumpul G banyak banyak dah mm. dijemput muhammad shazwan othman selaku menteri pelajaran yang dikhaskan untuk zura. have a big clap hand pleasee. so kita dengar ah ceramah daripada abang gemuk kita sorang ni. 


"kalau kita jatuh kita bangkit yang penting yakin & kuat" 


haaa tu diaaaa ayat brader kita. kadang kadang budak ni useful jugak ek kadang kadang useless memang tak boleh pakai betul ah nasihat dia but last night he did! dia tanak aku bawak fon kat hostel next year. 

"ok ah i bagi kelonggaran. boleh bawak tapi seminggu sekali kita otp"

kalau macamtu baik takyah bawak. call public jelah and idk when aku yang nak sangat otp padahal hari hari dia yang nak sangat otp tkpe kita dgr cerita dia dulu. tapi dia kata kalau call guna public phone kene call 2 kali. hah?!! dia kata spm tu penting dia tanak aku main main lagi. bak kata mama


"spm ni tangga untuk masa depan kita, tangga kejayaan kene ingat tu"


semakin seram aku bila nak berdepan dengan spm. beb aku kene berperang dengan spm dekat dalam kertas je weh tapi tu lah yang paling bermakna omg! aku tengok bebudak spm tahun ni macam memain je. sempat lagi lepak lepak layan twitter fb instagram semua haihh dah score A agaknya. actually banyak lagi nak share tapi banyak lupa ah apa wan cakap malam tadi sebab line tak berapa nak ada. suara jelas tak jelas je. 


with love, Zura.