shah alam♥

"mama bila nak pergi"
"jangan banyak tanya kemas rumah dulu sapu rumah ni kau duduk rumah ni buat apa? fesbukkk je. dah pergi sapu amin mop"
"adik da byk kali sapu amin la pulak sapu"
"tak kire la sape mop pun mak nak kau sapu. sapu sampai luar sekali."


kan dah kena bebel. actually mama, bukan fesbuk tapi twitter je :/ dengan muka hampa, terpaksa ah sapu. time ni pulak angin kat luar tu tiup kemain kuat lagi. aku sapu je angin tiup aku sapu je angin tiup. dah tuuu aku nak buat cemana lagi? serupa cm tk sapu -.- sakit hati siaaaa. angin dah reda sikit aku sapu balik. penat woi buat kerja dua kali ! then mama kata pukul 3 siap. lepak luuuu. twitter lu bro. dah nak dekat pukul 3 baru siap. Zura biasa ah siapa tk kenal. nak keluar dgn Shaz pun cm tu jugak. siap last minute. dtg lmbt kena marah. wehehe. dah pukul 3 pun aku tk siap lagi. heboh dok cari seluar jeans.

"kak pinjam seluar. seluar adik basuh"
"akak nak guna"
"da tu adik nk pakai apa?"
"ko pakai ah kain jeans"
"baik adik pakai dress terus"
"ko nk masuk snow dgn dress?"

ah sudah ! aku nak pakai amenda ni? aku selongkar almari haaa finally ada pun seluar yang aku nak pakai. act aku byk seluar tp seluar yg ada tu tk best pakai. now baju pulak problem. adeh ni ah payah ni. keluar last minute. siap last minute. memang tk jadi apa ah en. mula mula dah pakai baju hitam dgn cardigon putih adeh sakai ah pulak. pakai kemeja gold. ah lagi sakai ! last last aku pakai baju lain. settle.

p/s : kalau dah tahu perangai macamni, prepare awal awal. baru senang. tk pening kepala.

ni belum pergi Shah Alam lagi. aku taip dah setengah page dah. hahaha kuat membebel aku aku ni. patut ah Shaz malas nak layan aku :3 okay mula mula pergi rumah Cik Rin. seksyen 18. last year, pergi rumah cik rin jumpa arep & syuk. diorang duduk kt seksyen 25. tapi kali ni tk meet pulak. raya la kot jumpa hm :/ kitorang pergi sana guna GPS. haha caya tk? alah abah lupa ah jalan nk pergi sana. sampai je dkt taman seksyen 18 nmpk ramai budak main bola kt situ. main buai bagai tetibe ingat kat arep and syuk. why? sbb kitorang meet dkt situ. dah sampai dpn pagar rumah cik rin ingat dorg lagi. why? sbb masa arep, syuk & kwn2 dia nk balik, tetibe depan rumah macik aku tu helmet sape tah jatuh. syuk lari amek helmet pastu dgn muka tebek dia. dia bla. haha kelaka gile. then sampai sampai je aliya salam aku then dia tanya "hari ni tknk jumpa kawan kawan akak?" ah sudah budak ni. ingat lagi rupanya. masuk je rumah nampak Qayyum, Qalish and my grandma, Mak Tok. qayyum and qalish dah ada. ibunya mana? musykil.

"erm erm erm erm ibu kat dapur"

eh budak ni. dia boleh baca fikiran aku ke? pelik k pelik. qalish lari sana lari sini panjat sana sini. abg dia si qayyum pulak membebel dari tadi. okay aku mula pening. qayyum tunjuk kt kitorg hamster. lepastu qalish ajak aku pergi luar tunjjukkan anak kucing. pastu qayyum tunjuk baby kura kura. adik dia si qalish terangkan pasal baby kura kura tu. bagus betul budak kecik dua org ni. tak lama lepastu qalish tunjukkan beg cars dia tu. adoi budak ni. hyper giloshh. yang nak kena layannye aku. 


qalish dgn baby kura kura dia. haha.


dah penat berpeluh peluh tunjuk tu tunjuk ni menghadap kipas pulak. hahaha. qalish qalishh. tetibe budak tu baik hati cakap dgn aku "akak akak sekarang akak panas ke sejuk?" aku jawab ah "er er er biase biase jeee" dia jawab balik. amboiii "nah ni kipas biar akak sejuk" haha terharu k terharu.


ni qayyum. abg dia. haha patut ah tknk senyum. gigi depan hilang. then time nak minum petang Shaz call. gayut jap ah pastu dia cerita dia pergi karaoke dgn kwn2 dia. dia duet dgn wani. kawan baik dia. cehh semua puji suara dia sedap. untung aaaaaaa. pastu dia kata lepas minum ptg buat call me back tp aku tk buat pun sbb aku kena lyn budak budak ni. sorry. lepas minum ptg tu aku dah relax sekejap sbb abg aku pulak lyn diorg. haha aku lepak dgn aliya. qayyum standard 1. qalish 5 tahun. aliya anak cik rin.  standard 5. aku form 4. sad life doh aku kwn dgn budak budak. aku cakap dkt qalish pipi dia tembam pastu dia cakap "pipi aum lagi tembam" da tu terus dia cubit pipi aum. aum bersuara "pipi akak lagi tembam" alish cubit pipi aku. pergh budak ni. tknk mengalah. abang aku bukak video gwiyomi pastu qalish ikut. comel gileee. qayyum bersuara

"alish tak reti buat. dia buat terbalik. aum lagi pandai"

byk gmbr dorg aku amek kt fon abg aku ah. so tk dpt nk tunjuk kt korg. nk tgk gmbr dorg buat gwiyomi? tengok kt instagram k sayang sayangku sekalian. tahu tk dorg buat apa dkt abg aku? dorg belasah abg aku hahaha. semua game yg diorang main abg aku menang tp dorg kata dorg menang. abg aku lyn jelah. budak budak kann. dorg dah mls nk lyn abg aku, dorg buat aku pulak. qalish hempap aku then dtg qayyum hmm abes ahhh. sandwish doh akuuu -.- penat siak nak main dgn dorg. abg aku suruh bg dorg sorg singgit. aku bagi jek ah. tetibe mak tok suruh solat magrib. solat jemaah. maaf. saya tak boleh :D dorg terus lari amek wuduk. tetibe alish dtg kt aku. dia duduk punya ah sopan lepastu buat muka comel pandang aku.

"akak akak. akak ade byk duit tk"
"ade"
"byk tk"
"byk la kenapa?"
"yelah berapa"
"ada la kenapa"
"alish nak 10 ringgit boleh tk"
"kenapa"
"alish nak beli mainan. mainan tu ada 5 ringgit 10 ringgit alish nak boleh tk sbb alish tkde byk mainan :("
"alish dh solat belum?"
"belum*terus lari"

selamat duit aku. hahaha. aku dah bagi duit dah ah. amboii. lepas solat aku duduk kt ruang tamu. alish nk hempap aku lagi. ah sudah. aku dah penat dah. tkyah mengada ngada. aku diri tetibe alish peluk aku pastu dia pijak dua dua kaki aku. haih budak ni dah kenapaa. sakit hati betul layan budak hyper ni. tk reti penat ke budak ni? aku tk ckp byk aku jalan jee. so dia pun ikut jalan sekali. bayangkan aku kena jalan dgn keadaan budak tu peluk aku pastu kaki dia pijak kaki aku. tk larat nak tampung weh. mama cakap alish suka main dgn aku. err. 

aliya panggil aku nak tunjuk video parody apa tah. tapi tk dpt tgk pun sbb line lembab sangat. then dia minta fesbuk and instagram aku. budak ni kecik kecik dah ada instagram. gmbr tknk hot pulak. dah ah pandai gile. jelous k jelous. tibe tibe dorg ajak mkn mlm. lepas makan malam tgk qayyum and qalish main ipad. arwah ayah dia belikan untuk dia. kesian dia. kecik kecik dah tkde ayah. ayah dia meninggal baru baru ni. okay dah nak dkt pukul 9pm dkt situ. so ma family nak gerak i-city pulak. time nk balik tu qalish halang aku. tk bagi aku balik. mak tok tarik dia. akhirnya budak tu tk dpt halang aku. tk sedih tinggalkan dorg tp cm entah ah. rindu la.  



dah sampai i-city tetibe aku rasa boring. idky. first time aku jalan jalan dgn family tiba tiba aku rasa boring andddd emo semacam. kaka aku pun pelik kenapa aku asyik nk marah. sepanjang lampu lampu kt pokok yg aku tgk tuuu, aku mesti ingat shaz and i wish. kan best kalau dia ada kt sini dgn aku. tiba tiba rindu dia. dia kata ruma dia dkt dgn tmpt tu. idk betul ke tk. kitorang decide, kaka, adik and aku nak masuk snow city. mula mula masuk adik aku kata tk sejuk. takku sangka takku duga. pergh sejuk gila woiii. act dulu aku dah pernah masuk snow ni. tp kali ni lagi best ah. sampai tk tertangkap gmbr kitorang. sejuk sangat. tgn aku tk mampu nk capture. setiap kali kitorang merayau dlm tuu mesti ada yg nk ambil gmbr kitorang. yelah mmg ada pekerja yg ambilkan gmbr pelancong dlm tu kan. selalunya setiap kali ada org ambil gmbr, dia tolong cucikan then byr kalau nk gmbr tu but kali ni idk ah. tk jumpa pun tmpt nk byr gmbr tu. setiap org yg ambil gmbr tu, org yg berlainan and yg aku pelik tuu. kenapa gmbr aku sorg je yg dia nk ambil? kenapa tk ajak kakak aku and adik aku sekali masuk dlm gmbr tu? k pelik k pelik. 

pastu kitorang naik gelongsor. fuh menjerit siak aku. laju lak aih. nasib jantung tk gugur. adik aku dah sejuk gila dah. kakak aku punya muka dah tegang. susah nk bercakap. tak fikir tangan aku pulak? nak tangkap gmbr mcm mana? sejuk sangat dah ni. i wish again. kan best kalau ada dgn Shaz skrg. hm :/ 


adik aku macam budak hip hop dohhh. Shaz, jelous tk dia mcm budak hip hop? haha. 



aku part last. kitorang main gelongsor guna kereta yg dah disediakan. mula mula kaka aku turun dulu. then aku. masa aku nak duduk dlm kereta tu tiba tiba abg tu ckp 

"eh jangan"
"hah?"
"aa duduklah hati hati licin"

woww caring gila abg ni. mesti dgn semua org dia ckp mcmtu kan? time dah ready nk turunkan aku tiba tiba dia cakap

"baca bismillah taw"
"haa"
"okay baca bismillah byk byk k"
"okay"



fuh abg ni. baik gila. best ah time ni. abang tu tolong tolak tu jadi mcmni. laju gileee. then ada org tolong turunkan aku dari kereta tu. memang tugas dia. pastu sempat lagi aku ckp kt kakak aku

"kak dia ada suruh kakak baca bismillah tk"
"tkde"
"tapi dia suruh adik baca bismillah"

k then tgh tunggu turn adik aku turun pulak. haha muka dia cuak gileeeee ! lepas adik aku keluar dr kereta tuu, kitorang lari naik tangga cari jalan keluar. dah menggigil gile dah ni. kitorang lari mcm org gile sampaikan org lain pndg pelik jee pastu abg abg cameraman pun usha pelik jee. boleh pulak terlajak. pintu keluar kt belah kiri kitorang pergi mana tah time tu. sejuk gile ni tk sabar nak keluar. dah keluar dr pintu tuuu fuhh legaaa. kitoang gelak mcm hapee je. kononnye berjaya keluar dari snow city tu haha.


tgk spect kaka aku tu hahah berwap dowww. tetibe adik aku cakap

"zuraa abang tadi tu kirim salam"
"yg mana"
"yg tunggu kt gelongsor tu. kan kita nak turun ada abg tu tolakkan kan? yg tuuu la. dia kirim salam"

ooooooo patut ah caring dgn aku. nak usha aku ye banggg? keje tolong tolak org jee ada hati nak usha aku. hemph caring la konon. kakak aku jawab "dah dah kt sini tkde sesi kenal kenal de" kitorang terus cari mama abah and abg kt luar. dorg tgh duduk kt satu tmpt tu. mama suruh aku on fb like page cornetto. nt dpt cornetto free. aku dah lah gila cornetto. time tu pulak line mcm cb. adeh kakak aku yg dpt cornetto tuu. mama abah and abg aku dah dpt cornetto dah. fuhh tak chi :/ nak beli cekak reben yang berlampu tuu tp abah tk bagi :/ mama dah ok dah hm :/ dlm kereta guna GPS nk balik ruma. boleh lak sesat. GPS tunjuk lain abah jalan lain. tak ke pening GPS tu? haha tgh sesat sesat ni tetibe fon adik aku berbunyi.

selalunya fon dia tk berbunyi sbb tkde org pun nk contact dia. okay then dia pick up the fon. dia main jawab jee. dia tk knl tu sape dia bg kaka aku jwb. pastu kaka aku kata sorry salah number. kakak aku marah

"amin ni lain kali jangan la angkat kalau num tk kenal. wawan wawan. taman taman"

ah sudah. wawan? aku tahu wan jee? time tu fon adik aku ada kt tgn akk aku. aku tgk num tu 010 435. ah sudahh. tu mcm num Shaz. apa dia nak? dia salah tekan kot sbb dia pun ada kawan nama amin jugak. 

"amin bak fon ko jap"
"asal"
"nak tgk num tadi"
"010 la"
"lagi?"
"327"
"bak ah akak nak tgk"
"jgn ckp yg td tu kawan zura eh"

aku check. oh my ! 010 435.. numb shazwan ! adoi mamat ni. asal tk call numb aku je? tetibe dia call num adik aku lagi. abg aku nak jawab. nak maki kononnye. pastu aku cepat cepat pick up. then aku dgr suara....... nabil...

"hello zura ade"

pastu aku dgr suara wan.

"bg la salam dulu bodoh"

pastu aku cakap ah

"ni la zura"
"oh ni zura eh jap eh"

pastu wan cakap dgn aku

"dah dpt dah topup?"

nabil menjawab

"dah dapat dah"

bongok nabil ni. aku check ah fon aku. oh yaaa 4 misscall and 1 new message. then end call adik aku tanya tu sape. aku buat dek jee. biasa ah. aku kan silent fon. fon dkt poket pun aku tk sedar. mcm haritu. wan duduk sblh aku. dia saja misscall. aku boleh tk perasan vibrate. haha time tu dah 2 misscall dah.

"you tk sedar i call ke"
"tak"

p/s : jangan silent or vibratekan fon. kan payah kalau org nak contact kite. see? call num org lain nak tanya pasal kita. kan susah tuu

lepas dia call num adik aku tu, terus aku pegang jee fon aku sampai tetidur. at least kalau vibrate aku sedar fon tu kt tgn aku hehe. sampai rumah 12.25am. nak dkt pukul 1 Shaz call. sampai pukul 1.30am pastu kdit dia habis. aku dah ah ngantuk gilee. dia cakap aku iye kan jee pastu dia membebel. dia cerita ah ade minah usha dia. ajak duet kt karaoke lepas dgr dia duet dgn wani. pastu perempuan tu duduk sblh dia. blablabla and blaaaaaa. susah kan kalau boyf comel plus lagi suara sedap andd gentle ni? takpe ah. harini dia kena usha and aku pun kena usha. haha. then dia suruh call pukul 2am. pukul 3 buat sleeping call. 


dah tamat xd